• La diputada de Transparència, Mentxu Balaguer, destaca l’increment del global de la convocatòria en 300.000 euros
  • Les subvencions seran tramitades per la corporació provincial segons l’acord de cooperació signat amb la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica

09/05/2022

La Diputació de València, a través de l’àrea de Transparència i en col·laboració amb la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica de la Generalitat Valenciana, convoca les ajudes destinades a finançar projectes en entitats locals i ajuntaments per al foment de la participació ciutadana, la transparència i el bon govern en 2022.

En total es destinen 1.300.000 euros, la qual cosa suposa un increment de 300.000 respecte de l’edició anterior. Les sol·licituds es podran presentar fins al 16 de maig, i es finançaran amb un màxim de 8.000 euros els projectes que presenten qualsevol dels ajuntaments i entitats locals menors de la província, tant en la modalitat de Participació Ciutadana com en la de Transparència.

Per a la diputada de Transparència i Participació, Mentxu Balaguer, “continuem aprofundint en les polítiques de transparència, bon govern i participació ciutadana per a ajudar els ajuntaments a executar els projectes en estes matèries, amb un increment en el finançament per poder arribar al màxim de sol·licituds”.

Després de 4 anys d’èxit rotund de les subvencions per al foment de la participació ciutadana, la transparència i el bon govern, la Diputació va signar un acord de cooperació amb la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica per a convocar de manera conjunta les ajudes. Degut a l’elevat nombre de projectes presentats per les entitats locals de la província i la gran acceptació d’esta única convocatòria, en 2022 s’ha renovat l’acord, amb la finalitat d’evitar duplicitats, facilitar la utilització conjunta de mitjans i serveis, i millorar la qualitat i l’impacte dels projectes a subvencionar.

Per a la diputada de Govern Obert i Participació “hem de treballar seguint un mateix full de ruta des de totes les administracions públiques, amb l’única finalitat de fer-ho en benefici dels ajuntaments i les entitats locals menors de la província. Amb este acord, com ja ens ha demostrat l’experiència de l’any passat, es facilita la tramitació administrativa i s’agilita tot el procés de concessió i justificació, evitant duplicitats en la gestió. I com volem subvencionar el major nombre de projectes possible, enguany la partida destinada a estes subvencions s’ha incrementat en 300.000 euros, passant del milió a 1.300.000 euros”.