• En el III Concurs de composició de música tradicional de rondalles, tabal i dolçaina de la Federació Valenciana de Folklore els guanyadors han sigut Arturo Puchalt, Francisco Valor i Juan Antonio Castelló

24/11/2022

L’àrea de Cultura de la Diputació de València, amb la col·laboració de la Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana, ha lliurat els premis del II Concurs de composició de dolçaina i instrument polifònic a Manuel García, Pau Chàfer i Ángel Garcia.

El concurs està organitzat amb la col·laboració de la Federació Valenciana de Folklore, que també ha lliurat els premis del III Concurs de composició de música tradicional de rondalles, tabal i dolçaina a Arturo Puchalt, Francisco Valor i Juan Antonio Castelló.

L’esdeveniment del lliurament dels premis, en format de gala i concert, s’ha desenvolupat a l’auditori del conservatori Joaquín Rodrigo de la ciutat de València. L’acte ha sigut conduït per la presentadora Clara Castelló, qui ha donat pas a un seguit d’actuacions musicals, amb l’obertura d’una actuació de David Valero (dolçaina) i Adrián Ferrer (piano), amb la composició guanyadora de l’edició passada, composta pel mateix David Valero.

Tot seguit, altres actuacions com la de la Rondalla Quadrilla del Molí, de Godella, i diverses interpretacions d’una orchestra de dolçaines i instruments de percussió i corda, formada per alumnes del conservatori, dirigits pel professor i compositor, Pasqual Salort. Interpretaren la peça de Salort guanyadora de l’edició passada, ‘Castell del sol’.

Per a la nova edició del concurs, el jurat, presidit pel diputat de Cultura, Xavier Rius, amb Vicent Ferragut, Alejandro Blay, Mónica Montesinos i Josep Vidal com a secretari, ha decidit que l’obra ‘Artífex Ignis’ d’Àngel Garcia mereixia el tercer premi amb 1.000 euros; ‘Cuplé de copa i puro’ de Pau Chàfer el segon amb 2.000 euros; i ‘El somni de l’ocell’ de Manuel Garcia el primer premi amb 3.000 euros.

En l’acte, celebrat a l’Aula Magna del Conservatori Superior de Música Joaquín Rodrigo de València, també es van lliurar el premis del III Concurs de composició de música tradicional de rondalles, tabal i dolçaina de la Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana a Arturo Puchalt per ‘Fandango doblat’; a Juan Antonio Castelló per ‘Racó de la ferradura’ en la modalitat de carrer; i a Francisco Valor per ‘Un passeig per Mariola’ en la modalitat de concert. Tots ells en tercer premi en quedar el segon i primer deserts.

Tant el president de la Federació de Folklore de la Comunitat Valenciana, José Ramon Peinado, com el diputat de Cultura, Xavier Rius, van ressaltar l’estreta col·laboració d’amb dos entitats per a transformar la història de la música valenciana. L’objectiu ben clar d’esta col·laboració és el de crear noves composicions que enriquisquen i augmenten el material interpretatiu disponible.

Finalment, el diputat de Cultura, Xavier Rius, aprofità per a posar en valor el món de la dolçaina com una expressió artística i cultural de primer nivell, que rep el suport de la Diputació als instruments tradicionals valencians.