• ‘An-Ki’, ‘Demèter Olympus Kids’, ‘Lázaro’ i ‘For+’ són els espectacles de les pròximes setmanes
  • La diputada Gloria Tello destaca que “el Escalante arranca l’any amb força, amb quatre propostes potents de teatre multisensorial, música en directe i companyies premiades en diferents festivals”

13/01/2023

El Teatre Escalante Centre d’Arts Escèniques despertarà els sentits del públic més jove amb quatre espectacles al gener que pujaran a la Nau Ribes del Parc Central i en el Teatre El Musical (TEM). El teatre d’objectes i multisensorial i la música en directe protagonitzen la proposta del teatre de la Diputació de València per a les pròximes setmanes.

La diputada de Teatres, Glòria Tello, ha destacat que “arranquem l’any amb obres guardonades en diferents festivals i companyies reconegudes, amb propostes dirigides al públic infantil, i amb una invitació per a l’alumnat d’instituts a través de l’hip hop, en la qual el Escalante brinda una variada oferta cultural per al públic familiar”.

El Escalante Centre d’Arts Escèniques reprén així la seua temporada en la Nau Ribes amb ‘An-Ki’ -de l’11 al 21 de gener-, ‘Lázaro’ -del 24 al 27- i ‘For+’ -el 28 i 29-, així com en el Teatre El Musical (TEM), amb ‘Demèter Olympus Kids’ -el 13, 16, 17 i 18 de gener-. Les entrades dels espectacles ja estan disponibles en la pàgina web d’Escalante.

Gaudir i imaginar amb els cinc sentits

‘An-Ki’, de la companyia Ortiga, arrancarà l’agenda de gener per a fer una aproximació a l’origen de l’univers des d’una visió poètica i immersiva i un relat construït des de l’imaginari d’una xiqueta.

Premiada com a Millor Espectacle de la Fira de Titelles de Lleida en 2022, ‘An-Ki’ ens permetrà conéixer la història d’Adja i la seua família, que buscaran les arrels del seu passat i l’esperança del futur per a fer front a la seua realitat més pròxima.

La companyia Ortiga hibrida el format espectacle de titelles i objectes amb el recorregut sensorial els dies 11, 12, 13, 17, 18, 19 i 20 de gener per a escolars, mentre que les funcions per a públic general (a partir de 8 anys) seran el 14 i 21 de gener a les 17.00 hores i el 15 a les 11.30 hores en la Nau Ribes.

D’altra banda, escolars de 6 a 11 anys gaudiran el 13, 16, 17 i 18 de gener de ‘Demèter Olympus Kids’ a través d’Escalante Centre d’Arts Escèniques en col·laboració amb el Teatre El Musical (TEM).

En esta ocasió, figures de LEGO en fantàstiques maquetes seran gravades i projectades en una pantalla per l’equip de la companyia Agrupación Señor Serrano per a conéixer una singular visió dels mites grecs i la seua relació amb temes clau dels nostres diez, i reflexionar així sobre els recursos naturals.

La Nau Ribes fusionarà teatre i Hip Hop amb ‘Lázaro’, una adaptació lliure del clàssic ‘El lazarillo de Tormes’. La companyia valenciana Leamok ha aconseguit el Premi SGAE en la IV edició de Russafa Escènica, el premi a Millor Dramatúrgia del Festival Internacional d’Escena Emergent (ACT Festival) en 2020, el de Millor Intèrpret del Festival de Teatre i Arts de Carrer (TAC) de Valladolid en 2021, i el de Millor Actor dels Premis de les Arts Escèniques Valencianes de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) en 2021.

Roberto Hoyo, dramaturg, director i actor protagonista de ‘Lázaro’, connectarà amb l’alumnat dels instituts valencians en les funcions per a centres educatius del 24 al 27 de gener.

L’últim cap de setmana del mes, els més menuts i menudes podran conéixer la història de Pupi, un xiquet que a través dels seus somnis ens traslladarà a un món de jocs, sorpreses, formes que ballen i imaginació sense fi.

Es tracta de ‘For+’, una proposta de teatre de titelles i objectes sense text de la companyia valenciana Xarop Teatre. Dirigida a públic de 9 mesos a 5 anys, ‘For+’ tindrà funcions per a públic general el 28 de gener a les 17.00 hores i el 29 a les 11.30 hores en la Nau Ribes.