La Diputació de València i la Coordinadora de Discapacitats Físics de la Comunitat Valenciana –Codifiva- van a crear un espai que reunisca als usuaris de les associacions de discapacitats físics de l’Horta Nord i Sud.

La vicepresidenta de la Diputació, Mª Josep Amigó ha rebut aquest matí al president de Codifiva, Jaime Utrillas, el vocal de l’associació, Jesús Raga, les tècniques, Loles Peris i Mª Nieves Arias, i la directora de la residència que la coordinadora posseeix a València, Ade Pérez, en una reunió en la qual també ha estat present la diputada de Benestar Social, Mercedes Berenguer.

Els representants de Codifiva han acudit a la Diputació per a treballar sobre el projecte de col·laboració entre aquesta entitat i la Diputació que aglutine als usuaris de les associacions de discapacitats físics de l’Horta Nord i Sud en un únic lloc per a optimitzar els seus recursos i evitar que es dispersen en ajudes a nombroses associacions.

En la reunió mantinguda aquest matí, tant la vicepresidenta Mª Josep Amigó com la diputada de Benestar Social, Mercedes Berenguer, han mostrat la seua total predisposició a col·laborar amb aquest col·lectiu.

“La Diputació aposta pel Benestar Social. A Bonrepòs i Mirambell, d’on sóc regidora, compartim el dia a dia en l’ajuntament amb Jesús, que és tetraplègic, i sempre hem tingut la sensibilitat que fa falta, es porta com alguna cosa normal”, ha comentat la vicepresidenta Amigó.

Així doncs, la proposta que va partir de la coordinadora s’està fent realitat doncs la Diputació, com ha anunciat Mª Josep Amigó, va a col·laborar perquè les associacions de discapacitats físics de L’Horta tinguen un mateix servei d’assistència psicològica i de rehabilitació en una seu i a domicili per a les persones que no es poden traslladar.

L’objectiu, segons ha explicat el president de la coordinadora, és que no es dispersen l’ajudes de les institucions en nombroses associacions que tenen poc abast perquè l’objectiu és ajudar al màxim nombre de persones possible.

En el mateix sentit s’ha expressat la diputada de Benestar Social, Mercedes Berenguer, que ha vist el projecte amb les mateixes expectatives i a més ha dit que igual que Codifiva ha tingut la subvenció per l’Àrea de Benestar Social en 2015 es va a tenir present perquè se subvencione el projecte d’ajuda psicològica i es duga a terme el centre que impulsaran des de la Diputació i la coordinadora.