El Patronat de Turisme “València, Terra i Mar” patrocina la Fira del Cava Valencià que tindran lloc del 20 al 22 de novembre, en el Mercat de Colón de València.

L’acte de presentació del certamen, presidit pel president de l’Associació d’Elaboradors de Cava de Requena, José Hidalgo, ha comptat amb la presència del director del Patronat de Turisme, Pau Pérez Ledo, en representación de la Diputació i la tinent alcalde de Requena, Mª José Arroyo.

Pau Pérez ha transmés el suport de la Diputació i del Patronat de Turisme “a aquest tipus d’esdeveniments que donen l’oportunitat d’impulsar la gastronomia i l’enoturismo valencià i promocionar els productes valencians i el cava que s’elabora en alguns cellers de Requena baix la Denominació Cava de la Comunitat Valenciana”.

El director de Turisme ha assenyalat que “la fira del cava se celebra en el moment i lloc adequat per a mostrar els millors caves al públic abans de la campanya nadalenca”.

Per la seua banda, José Hidalgo ha agraït l’ajuda dels patrocinadors per a celebrar el certamen i ha destacat que “la particularitat del clima de l’altiplà de Requena i l’elaboració artesanal fan dels nostres uns caves excepcionals com podran comprovar tots aquells que s’acosten a aquesta fira”.

“la campanya d’enguany està resultant excel•lent gràcies al gran augment de les exportacions, respecte a l’any passat”, ha explicat el president de l’Associació d’Elaboradors de Cava de Requena.

En el transcurs de l’acte també s’ha nomenat a Cuchita Lluch ambaixadora del cava valencià.

Deu cellers valencians

La Fira del Cava Valencià, organitzada per l’Associació d’Elaboradors del Cava de Requena, pretén convertir-se en un referent anual en l’oferta gastronòmica i cultural de la ciutat de València per a promocionar els seus productes.

En aquesta edició, deu cellers oferiran els seus productes: els huit de l’assocciació U.V.Este, Torreoria, Vegalfaro, Chozas Carrascal, Dominio de la Vega, Coviñas, Pago de Tharsys, Hispano Suiza i els Sellers convidats, Vegamar i Murviedro.

A més, es podrà gaudir de degustacions gastronòmiques i d’activitats complementàries per a tota la família com els tallers gastronòmics que s’oferiran en els diferents llocs del Mercat de Colón.

El certamen estarà obert el divendres 20 de novembre a la vesprada de 19:30 a 22:30; el dissabte 21 de novembre al matí, de 12:00 a 15:00 i a la vesprada, de 19:00 a 22:30; i el diumenge 22 de novembre al matí, de 12:00 a 15:00.