El diputat de Cultura de la Diputació de València, Xavier Rius, i el director del Museu Valencià d‘Etnologia, Francesc Tamarit, presenten l’exposició “Dr. Carsí, supose?”, en roda de premsa, dimecres que ve, 25 de novembre.

L’exposició produïda pel museu de la Diputació és la primera dedicada al Doctor Carsí i mostrarà fons únics procedents de la donació realitzada per la seua vídua, María Londero, al Museu Valencià d’Etnologia d’objectes arreplegats pel Doctor Mariano Carsí, en la seua estada com a metge en la República Democràtica del Congo.

El museu reivindica en aquesta exposició, comisariada per Robert Martínez, la figura de Mariano Carsí (1927-2008), natural d’Alfara del Patriarca, qui va desenvolupar durant quasi mig segle el seu treball com a metge en hospitals i companyies mineres del país (entre 1958 i 2001) procurant millorar les condicions sanitàries.

El llegat Carsí inclou més de 800 peces de diferent tipus: llibres, malaquita, talles de fusta, retallades de premsa, quadres d’artistes locals, enregistraments i videos, objectes personals, i alguns objectes de caràcter cerimonial com a màscares, maces, arcs, o destrals. Tot aquest material no és resultat d’un treball rigorós de creació d’una col·lecció (vista des d’un punt de vista patrimonial) sinó més aviat cert atesoramiento d’objectes que permeten explicar una història de vida, en aquest cas en un lloc singular i “exòtic”.

L’exposició mostrarà un bon nombre d’aquests objectes i imatges del treball del doctor Carsi en la República Democràtica del Congo durant els any 60 i 70, així com la lectura que des d’Espanya es va fer del seu treball, (i de les gents d’aquest país) mitjançant retallades de premsa de l’època.

L’exposició està comissariada per Robert Martinez i coordinada per Josep Maria Candela (conservadors del museu). El desenvolupament del projecte d’il·lustracions ha sigut dirigit per Andres Marin, il·lustrador del Museu Valencià d’Etnologia.