La Diputació de València subvencionarà un projecte d’intervenció d’Emergència a Síria mitjançant un conveni de col·laboració amb l’Associació “Espanya amb ACNUR”, el Comitè Español de l’Alt Comissionat de les Nacions Unides per a refugiats. “La diputació no pot romandre al marge de les urgents necessitats que tenen els refugiats sirians per un conflicte que està durant massa amb un nombre insuportable de morts”, ha comentat el diputat, Emili Altur, responsable de l’àrea de Cooperació Internacional.

L’ajuda ascendeix a un total de 13.000 euros i servirà per a la compra i distribució de 7.000 mantes tèrmiques, 1.400 bidons de 10 litres, 1.400 lones plàstiques, 7.000 matalassos aïllants i 1.400 fogons.

Els kits no alimentaris es distribuiran a 7.000 sirians refugiats a l’Iraq, en els camps de Refugiats Domiz 1 i Domiz 2, gubernatura de Dohuk, regió de Kurdistan. Aquest projecte s’emmarca dins del procés de protecció internacional dels refugiats en els països limítrofs i propers a Síria (Turquia, Líban, l’Iraq i Egipte).

En el repartiment es prioritzarà als grups de persones més vulnerables dins dels quals es troben en major proporció les dones.

Conflicte sirià

Segons ACNUR, al gener del 2011, la societat civil siriana es va revoltar davant les formes jeràrquiques de poder i l’hermetisme polític del govern, exigint millores substancials i demanant una democràcia real respecte cap als drets humans.

El conflicte intern sirià, que ja dura més de quatre anys, ha provocat ja més de 250.000 morts, i un flux ininterromput de refugiats als països veïns que arrosseguen forts traumes per lar pèrdues familiars i materials.

Més de quatre milions de persones han fugit de Síria des de l’inici del conflicte cap a països de la regió, tals com l’Iraq, Jordània, Líban, Turquia i Egipte, en cerca de protecció.