El president de la Diputació de València, Jorge Rodríguez, ha comparegut hui al costat de la vicepresidenta Maria Josep Amigó i els diputats Emili Altur, de Compromís, i Rosa Pérez, d’Esquerra Unida, mostrant la unitat del govern provincial després de la telefonada de la Guàrdia Civil a Pérez i Altur perquè declaren com a membres del Consell d’Administració de l’empresa pública Imelsa.

«Compartim la sorpresa i la indignació dels que estem convençuts que són innocents», ha manifestat el president, que ha insistit en la seua solidaritat amb «els que impediren que el PP omplira la Diputació de casos de corrupció. Sense voler ser mal pensat, veiem que la que era clarament una causa contra el PP, volen convertir-la en una causa general contra la política», ha dit Rodríguez, que a continuació ha afegit: «quan diem que som diferents del PP, és perquè ho som, i açò es demostra actuant coordinadament». En aquest sentit, ha dit que «cal donar sempre la cara quan un està tranquil amb qui l’acompanya en el viatge». El president de la Diputació ha avançat, en la línia de les declaracions del president de la Generalitat, Ximo Puig, que els investigats han posat els seus càrrecs a la disposició del partit i ara «seran aquests els que decidiran què fer, encara que en tot cas parlem d’una separació temporal de les seues funcions. Com a president, encara que no estava en aquesta institució, em sent orgullós dels companys que van fer aquesta faena per a combatre la corrupció i que hui s’enfronten a una pena de telenotícies», ha continuat Rodríguez, que ha acabat la seua intervenció afirmant que «si hi ha imputacions, es prendran decisions més dures, però no estem en eixe cas».

Per la seua banda, la vicepresidenta de la Diputació Maria Josep Amigó ha començat matisant que «els investigats, els ha citats telefònicament la UCO per a coŀlaborar amb la justícia i no estan imputats pel jutjat». Amigó ha indicat que «no hi ha dubtes sobre qui va denunciar les pràctiques corruptes i tractà de descobrir-les», i ha afegit que confia plenament en la justícia: «estem segurs que s’aclarirà tot». La vicepresidenta ha agraït el gest del vicepresident tercer de la Diputació i diputat de Compromís, Emili Altur, de posar el seu càrrec de diputat a la disposició del partit davant d’aquesta situació «dura i injusta», perquè ajudarà «perquè tot s’aclarisca i que la institució puga seguir treballant, que és l’important».

El propi Altur ha mostrat la seua «perplexitat» per la telefonada de la Guàrdia Civil: «pensava que era una broma». A continuació ha relatat que comunicà la telefonada de la UCO als responsables del seu partit i va admetre estar «descoŀlocat». Altur no entén «com hi ha diputats amb càrrec executiu de l’anterior legislatura que no els han citats i sí ens criden a nosaltres, que estàvem en l’oposició». A més, el diputat de Compromís ha recordat que fou president de la Comissió d’Investigació oberta en la Diputació sobre Imelsa i va abandonar el lloc «quan van començar les pantomimes de no donar-nos la documentació demanada o no respondre a les compareixences. Acudiré voluntàriament a l’executiva del meu partit per a oferir que se suspenga temporalment la meua activitat i que deixe el meu càrrec institucional momentàniament fins que s’aclarisca tot. El meu partit em recolzarà, però és la millor decisió per a seguir treballant amb tranquiŀlitat» —ha conclòs Altur.

Finalment, la diputada d’Esquerra Unida, Rosa Pérez, ha mostrat la seua «indignació, ràbia i impotència» per la citació a declarar de la UCO «després d’haver encapçalat la lluita de David contra Goliat», i ha acabat dient: «tinc cinc denúncies d’aquests senyors que estan sent investigats i no em pararan». Pérez ha qualificat la citació com «una maniobra de distracció».