El Museu Valencià d’Etnologia publica una nova campanya sobre l’Arxiu de la Memòria Oral Valenciana – Museu de la Paraula amb el títol «Pràctiques i representacions socioculturals sobre la mort». Es tracta d’un projecte que treballa per la recuperació dels sabers tradicionals acumulats durant generacions pels nostres avantpassats.

El treball s’ha als pobles de la Vall d’Albaida amb un total de vint-i-vuit entrevistes a hòmens i dones nascuts entre 1921 i 1943.

En el projecte s’han treballat els processos de canvi que estan afectant la mort. Es parteix de la consideració que tenen aquestos moments vitals en la definició individual i coŀlectiva de les societats i de la importància de desatendre’ls o abandonar-los.

Els investigadors del Museu han volgut esbrinar d’on ve la societat valenciana i com de preparats estem per enfrontar aquest fet tan significatiu com és la mort, considerat ja com a tabú en moltes societats occidentals.

L’Arxiu de la Memòria Oral Valenciana – Museu de la Paraula atresora més de quatre-centes entrevistes digitalitzades i enregistrades en format audiovisual. Els protagonistes són persones nascudes abans de la Guerra Civil Espanyola: testimonis privilegiats dels processos de canvi sociocultural ocorreguts al territori valencià durant el segle XX.