El Museu Valencià d’Etnologia (Muvaet) i l’Associació Cultural Amics de la Matraca de Torrent han organitzat un taller per a ensenyar als xiquets a construir aquest instrument característic de la Setmana Santa els diumenges 27 de març, 3 i 10 d’abril a les 12:30 en la sala de tallers del Muvaet.
El taller està dirigit a xiquets i xiquetes d’a partir de quatre anys i tindrà una durada aproximada d’una hora, en la qual els xicotets aprendran el funcionament de la matraca i podran fabricar una ells mateixos. Les entrades per a participar en l’activitat es repartiran en el punt d’informació del Muvaet a partir de les 10:30 del matí del mateix dia de l’activitat. La matraca és un instrument singular, format per un tauler de fusta de faig amb un mànec per a subjectar-ho i unes maces que, en sacsejar-les rítmicament, produeixen un so molt característic, greu i acompassat de percussió en la fusta. Des del Dijous Sant, 24 de març, s’exhibiran diferents tipus de matraques proporcionades per l’Associació Cultural Amics de la Matraca de Torrent en la recepció del Museu Valencià d’Etnologia.