El diputat de Cooperació Internacional, Emili Altur, ha rebut a l’ONG Cucop, Cultura i Cooperació, per a conèixer el seu projecte d’ajudar a un equip de futbol de xiquets sahrauís a participar en el torneig de futbol Cotif promeses de L’Alcudia. L’associació valenciana ha sol·licitat ajuda a la Diputació per a gestionar l’arribada a València des del campament de refugiats de Tinduf dels catorze xiquets sahrauís, d’entre 10 i 11 anys, i els seus dos entrenadors.
Serà la primera vegada que un equip internacional participe en el COTIF promeses, una competició destinada a les categories inferiors i organitzades en paral·lel al torneig sub-20 de L’Alcúdia. El diputat Emili Altur ha afirmat que “portarem als xiquets sahrauís a competir en el Cotif, ja que des de Cooperació Internacional atenem a tots els col·lectius i associacions que ens fan arribar les seues peticions. La solidaritat amb els països i col·lectius socials més desfavorits és una de les premisses de les Administracions Públiques que tenen un marcat caràcter social, com és el cas de la Diputació de València”. Altur li ha comentat a Candela Casanova i Carles Senso, representants de Cucop, que “és la primera vegada que un equip infantil sahrauí té la possibilitat de participar en el trofeu de promeses del Cotif i des de l’Àrea de Cooperació Internacional anem a estudiar les possibilitats que hi ha al nostre abast per a ajudar-vos a complir aquest desig”. La participació de la Diputació en aquesta iniciativa va a ser assumida des de les Àrees de Cooperació Internacional i Esports. Els diputats responsables d’aquestes àrees, Emili Altur i Isabel García, han transmès el seu interès a col·laborar amb els xiquets sahrauís. Isabel García ha manifestat que “el Cotif obri les portes a la igualtat de les persones en l’esport, independentment del seu sexe, edat o nacionalitat. Per açò, des de l’Àrea d’Esports també hem volgut ajudar als xiquets dels campaments de Tinduf a complir el seu somni”. Col·laboració de Cucop i Cotif

El Comitè Organitzador del Torneig Internacional de Futbol Sub-20 (Cotif), va acceptar la proposta realitzada per l’associació i es va oferir a pagar l’hostalatge i la manutenció dels joves sahrauís. Cucop cerca ara recaptar fons per a cobrir les necessitats dels xiquets sahrauís, com poden ser la roba d’entrenament o la roba de carrer. Aquest projecte de cooperació internacional cerca que aquests xiquets puguen participar en un intercanvi cultural així com visibilizar la situació en la qual es troba la població sahrauí. El poble sahrauí es va refugiar en el territori algerià de Tinduf fa més de quaranta anys, i en l’actualitat les organitzacions no governamentals estimen que al voltant de 150.000 persones viuen en els seus campaments de refugiats. El COTIF és un torneig de futbol que celebrarà el seu 33º edició entre el 24 de juliol i el 4 d’agost a l’Alcúdia. En la categoria sub-20 participen seleccions com Espanya, Argentina, Rússia, Mèxic, Xina, Estats Units o Catar. En els últims anys l’organització ha apostat pel torneig Promeses, en el qual participen joves de categories prebenjamín, benjamí i aleví.