El Museu Valencià d’Etnologia organitza una excursió a les Planisses (Xaló) sobre la pedra seca a la Marina en el marc del Dia Internacional dels Museus, convocat enguany al voltant del tema dels paisatges culturals.

Aquesta activitat, que tindrà lloc dissabte 14 de maig des de les 7:45 fins a les 18:45 h, té l’objectiu d’acostar els participants al paisatge cultural de la Marina com a part de la societat tradicional valenciana. Amb aquest fi, el Museu Valencià d’Etnologia anima a preparar la motxilla i les botes i mamprendre aquesta excursió caminant, tal com es desplaçava la gent tradicionalment, amb el fi de poder interpretar més tranquiŀlament tot allò que s’observarà i de compartir coneixements i sensacions amb els companys.

L’itinerari comença prop del poble de Xaló i travessa l’abancalament impressionant que cobreix tot el vessant est del barranc de la Cuta. Des d’ací, els participants s’acostaran al poblat ibèric de Marge Llarg, des d’on s’albiren les valls de Pop i de Xaló, un bon sector de muntanyes bètiques, com el Montgó, el Bèrnia, la serra de Ferrer i el carrascar de Parcent; també es veu el grau de Gandia, la muntanya de les Raboses a Cullera i, si el dia és clar, l’illa d’Eivissa. El camí els portarà després a les Planisses, un paisatge de pedra seca fascinant. Baixant per l’ombria del Penyó fins al barranc de la Cova Negra o de Masserof, els assistents es trobaran entre oliveres i vinyes i tornaran a Xaló pel camí del cementeri.

El conservador del Museu Valencià d’Etnologia Jorge Cruz serà el responsable de guiar l’excursió. Aquest divendres, 6 de maig, és el darrer dia per a inscriure’s.

Més informació sobre l’excursió a les Planisses