La comitiva de la Selecció Valenciana Femenina sub-18 ha visitat la Diputació de València amb el trofeu que acredita les seues jugadores com a campiones d’Espanya de rugbi. El president de la Diputació, Jorge Rodríguez, la vicepresidenta Maria Josep Amigó i la diputada d’Igualtat, Joventut i Esports, Isabel García, han felicitat les jugadores, amb la capitana Maria Soler al capdavant, el cos tècnic i els responsables de la Federació de Rugbi de la Comunitat Valenciana per l’èxit aconseguit en el torneig disputat a Cullera el darrer cap de setmana d’abril.

Maria Josep Amigó, vicepresidenta de la Diputació, ha manifestat que «hui és un dia gran per a la Diputació per poder rebre les campiones espanyoles de rugbi». En opinió de la vicepresidenta, «és molt important per a nosaltres que siguen dones, perquè l’esport sempre ha sigut cosa d’hòmens. Cal apostar per l’esport femení, com està fent la Diputació, i animar aquestes xiques perquè continuen treballant perquè el rugbi siga un esport inclusiu, tant d’hòmens com de dones» —ha dit Amigó.

El president de la Federació de Rugbi de la Comunitat Valenciana, José Luis López, ha destacat que en només dos o tres anys s’han multiplicat els fitxatges femenins en la Federació, ja que han passat de 35 a vora 500, amb 8 equips en la comunitat autònoma. Aquesta dada demostra la bona salut d’un esport que no distingeix entre gèneres ni tampoc pel que fa a la condició física. A més, «en el rugbi es té un respecte absolut pels àrbitres i pels rivals, cosa que porta l’esportivitat a un extrem que és difícil trobar en altres disciplines».

Per la seua banda, la diputada d’Igualtat, Joventut i Esports, Isabel García, ha felicitat a la Federació valenciana de Rugbi «per incorporar la igualtat, la diversitat i la inclusió a la seua faena diària», i també ha posat en valor la promoció que fa d’aquest esport a nivell provincial i autonòmic.

La capitana de la Selecció Valenciana Femenina sub-18, Maria Soler, ha posat fi a l’acte en el Palau del Marqués de la Scala: «ens havem esforçat molt i ho havem donat tot per a arribar fins a ací. És molt complicat perquè aquest és un esport en el qual s’afavoreix més els hòmens. És fascinant practicar el rugbi».

Les jugadores del combinat valencià sub-18 de rugbi es varen proclamar campiones d’Espanya a Cullera després d’imposar-se en la final a tres als equips de Madrid i Catalunya, els grans favorits del torneig.