Un total de 17 agrupacions musicals valencianes van participar en el 40é Certamen de Bandes de Música de la Diputació de València, celebrat el cap de setmana passat al Palau de la Música de València.
Al llarg de dos dies, més d’un miler de músics van desfilar per un escenari en el qual la igualtat i l’alta qualitat de les actuacions van ser la nota destacada. Els premis es van emplaçar en cinc categories diferents: secció especial, secció primera, secció segona, secció tercera i secció quarta. Així mateix, les societats musicals premiades en la primera, la segona i la tercera secció competiran en el certamen autonòmic de bandes que organitza l’Institut Valencià de Cultura. En la secció especial, Santa Cecilia de Requena va obtenir el primer premi i esment d’honor amb una puntuació de 345,5 punts. En primera secció, la igualtat per l’alta qualitat va ser la nota dominant, doncs la Unió Musical de Carlet es va alçar amb el primer premi i menció d’honor amb 327 punts. El Centre Instructiu Musical de Benimaclet de València, amb 326,5 punts, i la Societat Unió Artística Musical d’Ontinyent, amb una puntuació de 326 punts, van obtenir sengles primers premis. Tan sols un punt va separar les tres bandes valencianes.
En la secció segona, l’Associació Musical la Filharmònica Alcudiana va aconseguir la puntuació de 355 punts, la qual cosa li va valdre el primer premi i menció d’honor. Li van seguir el primer premi de la Societat Musical Unió de Pescadors de València, amb 331,8 punts, i els segons premis de la Unió Musical de Picanya, amb 316,2 punts, la Societat Renaixement Musical de Vinalesa, amb 308,7 punts, i la Societat Artística Musical La Vall de Càrcer, amb 277,5 punts.

En la secció tercera, les tres bandes participants van aconseguir el primer premi, sent mereixedora de la menció d’honor l’Agrupació Musical de Beneixida, amb 339 punts. La Societat Unió Musical de Catadau va obtenir 326 punts i l’Agrupació Musical Carrera Font Sant Luis de València va aconseguir 326 punts.
En la secció quarta, la Lira Musical de Salem, amb 341 punts, va obtenir el primer premi i esment d’honor, la Societat Joventut Musical de Quart de les Valls, amb 326,5 punts, el primer premi i la Societat Musical Amics de la Música de Benifaraig, amb 294,5 punts, un segon premi amb el qual van tancar una meritòria actuació.

Pantalles i retransmissió en directe
Durant el Certamen es van viure estrenes molt esperades, com el del pasdoble Música i vins de Manuel Morales Martínez, o les obres Taj Mahal, d’Hugo Chinesta, i Peter Pan, de Ferrer Ferran.
El públic de la sala va poder gaudir de les interpretacions recolzades per una pantalla que en temps real oferia la retransmissió i plànols amb les imatges més espectaculars dels músics i directors. L’esdeveniment va ser seguit a través d’Internet per més de 15.000 persones durant el cap de setmana, procedents de països tan dispersos com Colòmbia, Sud-àfrica, Estats Units i el Japó, entre uns altres. Una vegada més, la música va ser la guanyadora del Certamen provincial de Bandes de València.