El diputat de Cultura, Xavier Rius, s’ha reunit amb els representants de la Fundació Horta Sud, Alfred Domínguez i Julio Costa, els qui li han explicat les nombroses activitats que promou la fundació, entre les quals destaca l’engegada del Museu Comarcal de l’Horta Sud, un espai de referència dins de les activitats didàctiques de Torrent i rodalies.
Xavier Rius ha manifestat el seu interès per estudiar les possibles vies de col·laboració amb la Fundació Horta Sud, tant en les tasques de coordinació entre el Museu de Torrent amb el Museu d’Etnologia, així com en altres activitats i projectes. A més, els representants de la fundació han presentat al diputat el projecte “Som super”, una publicació amb il·lustracions del dibuixant Paco Roca que arreplega històries de superació personal, així com tot un seguit de actuacions desenvolupades des de les associacions de la comarca. Des de l’Àrea de Cultura han explicat que aquest projecte serà avaluat per a veure si es pot establir una possible col·laboració. La Fundació Horta Sud és una de les institucions més actives en la difusió de la cultura i el patrimoni valencià. Es tracta d’una entitat cívica i un dels motors de la societat civil comarcal, des dels seus inicis a la fi dels anys 70. La història d’aquesta fundació ha seguit la transformació social i política dels pobles de l’Horta Sud, acompanyant sempre el teixit associatiu i participatiu en matèries de cultura i activació econòmica de la comarca.