La vicepresidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó, i diversos representants de la Generalitat Valenciana, assistiran demà a l’acte «Per un finançament just», organitzat per la Generalitat en el Círculo de Bellas Artes de Madrid a les 18:30. Aquesta acció reivindicativa respon a la voluntat de visibilitzar la reclamació d’un millor finançament per al territori valencià.
Maria Josep Amigó ha assenyalat: «Cal un finançament just per al territori valencià. Estem infrafinançats, i açò té conseqüències en la qualitat dels serveis prestats i el nivell d’inversions que podem efectuar des de les administracions. En aquest sentit, i des d’un punt de vista municipalista, la millora del finançament serviria per a corregir la insuficiència de recursos amb els quals es dota els municipis», ha afegit la vicepresidenta. Durant l’acte, es presentarà el «Manifest per un finançament just», signat fa un any per organitzacions sindicals, empresarials i els rectors de les cinc universitats públiques, juntament amb el Consell. «El text denuncia el maltractament en inversions al País Valencià, exigeix un tractament just i va en la línia de la resolució de consens que van aprovar tots els grups en les Corts Valencianes», ha senyalat Amigó.   «Sovint es parla del fet que les diputacions són imprescindibles perquè sense elles els municipis no tindrien suficients recursos per a atendre les necessitats de la ciutadania, però el que fa falta primer de tot és, precisament, que els ajuntaments tinguen uns ingressos realistes i justs», ha afegit Amigó. «D’aquesta manera, amb uns municipis ben finançats, les diputacions podrien anar aprimant les seues competències per a tendir cap a la seua desaparició», ha conclòs la vicepresidenta.