L’Àrea de Modernització i Administració Electrònica de la Diputació de València inicia aquest dimecres el lliurament d’un total de 73 unitats centrals de processament (CPU) a ajuntaments, entitats locals i mancomunitats de la comarca del Camp de Túria. En concret, 69 equips es distribuiran entre els consistoris, més altre ordinador per a la Mancomunitat de l’Alt Túria i tres equips addicionals per a la Mancomunitat del Camp de Túria.

Es tracta d’un programa orientat a contribuir a les demandes formulades pels municipis en matèria d’actualització de l’equipament informàtic. Els terminals es distribuiran de manera proporcional atenent a criteris poblacionals i tenen com a objectiu millorar l’assistència i ampliar els serveis prestats per part de les administracions públiques a la ciutadania, així com afavorir, d’una forma més efectiva, la implementació de l’administració electrònica.

El diputat de Modernització i Administració Electrònica, Ivan Martí, ha assenyalat que «una de les nostres prioritats és invertir en la modernització dels ajuntaments, i amb aquest programa anem a cobrir una demanda habitual de les localitats, ja que els terminals informàtics constitueixen una eina imprescindible de la gestió municipal diària», ha apuntat. Ivan Martí també ha incidit en que «es tracta d’un pas més en el procés de modernització que estem portant a terme des de la Diputació, i que té per objectiu respondre a les necessitats de la societat actual».

D’altra banda, Martí ha explicat que «s’ha optat per prioritzar les necessitats acreditades pels municipis amb un menor cens, donat que compten amb menys recursos». Des del Servei d’Informàtica han especificat que l’opció d’adquirir les CPU està motivada perquè els complements perifèrics –hardware–, com el monitor o el teclat, no suposen un cost significatiu i poden ser assumits per les entitats beneficiàries. «Amb aquesta mesura s’aconsegueix orientar els recursos disponibles a l’adquisició i distribució d’un major nombre de terminals per part de la corporació provincial», ha indicat el mateix Ivan Martí.

En concret, la Diputació de València farà entrega d’un total de 1.002 unitats centrals de processament (CPU), per al que disposa d’una dotació pressupostària de 500.000 euros. D’aquests, 954 equips es destinaran als ajuntaments dels municipis de la demarcació de València; altres 40 terminals a les distintes mancomunitats de municipis; i huit CPU a les entitats locals menors. La corporació provincial ofereix també als municipis i mancomunitats que així ho hagen sol·licitat, la instal·lació i engegada dels equips informàtics.

Aquests ordinadors de sobretaula, una vegada lliurats, quedaran en propietat de l’entitat beneficiària, ja siga ajuntament o entitat local menor, i hauran de destinar-se al fi per al qual han estat sol·licitats durant un període mínim de dos anys.

La Foia de Bunyol, la següent comarca

Per la seua part, els consistoris adscrits a la comarca de la Foia de Bunyol – Chiva, disposaran, a partir d’aquest proper divendres, de 35 nous ordinadors, més un addicional per a la Mancomunitat de Municipis, en el marc d’aquest mateix programa.