El paratge natural El Surar, ubicat al terme municipal de Llutxent, ha estrenat un nou Refugi-Aula d’educació i investigació ambiental que permetrà realitzar activitats tant de gaudi com d’ensenyament dels valors culturals i ambientals d’aquest espai singular. La creació d’aquesta instal·lació té com a finalitat, a més, fomentar l’ús públic del paratge i ha comptat amb el suport de la Diputació a través del Programa d’Espais i Paratges Naturals Municipals que desenvolupa l’àrea de Medi Ambient.

El diputat de l’àrea, Josep Bort, ha visitat el nou edifici acompanyat per l’alcalde del municipi, Pep Estornell, i per altres membres de la corporació. Amb aquesta nova instal·lació, el municipi “guanya una plataforma des d’on es dignifica l’entorn natural i, sobre tot, des d’on es podrà promocionar l’educació i la sensibilització sobre la natura i la seua importància, una qüestió fonamental per al present i el futur de la nostra societat”, segons ha indicat el diputat.

“Es tracta d’un projecte rellevant i important, perquè aquesta sureda constitueix l’espai més meridional de les seues característiques del País Valencià, i per tant, la creació d’esta nova Aula Ambiental fomentarà l’ús públic del paratge així com la conscienciació social del valuós paisatge que és”, ha afegit Bort.

L’Aula Ambiental d’El Surar constitueix un edifici de fusta de 54 m2 amb coberta a dos aigües i amb una sala polivalent. La instal·lació també comptarà amb dos panels fotovoltaics per produir energia elèctrica sostenible i que permetran que siga energèticament autosuficient.

Es tracta d’un projecte que ha comptat amb una inversió de 34.500 euros de la Diputació, el que representa el 90 % del global destinat. L’ajuntament de Llutxent, per la seua banda, ha aportat 3.800 euros per a la construcció de l’aula.