El Patronat de Turisme de València impulsa la nova plataforma digital “Film València” que naix “per a ser el punt de trobada per a la creació projectes audiovisuals en el territori valencià que contribuïsquen a activar les economies locals mitjançant l’explotació de recursos i serveis associats a la indústria cinematogràfica i publicitària”, ha anunciat Pilar Moncho, diputada de Turisme de la Diputació de València.

La nova plataforma de gestió s’ha presentat en el Cub de les Comarques de la Marina i ha comptat amb l’assistència del secretari autonòmic de Cultura, Albert Girona; el director de l’Institut Valencià de Cultura, Abel Guarinos; el director adjunt d’Audiovisuals i Cinematografia, José Luis Moreno; el director del Patronat de Turisme, Evarist Caselles, i el president de l’Associació d’Actors i Actrius del País Valencià, Ximo Solano, que ha exercit de presentador de l’acte.

Film València naix per a promoure i facilitar els rodatges i impulsar la indústria audiovisual, el turisme i l’economia local en tot el territori. És doncs, “la baula necessària entre les productores i les comarques on roden”, segons s’assenyala en el text de benvinguda de la plataforma.

Film València treballa amb les comunitats locals d’una forma global, des de com potenciar la seua comarca com a espai de rodatge, fins a com gestionar els permisos necessaris de la forma més ràpida i fluida possible.

La nova plataforma digital ofereix un servei públic i gratuït desenvolupat per València Turisme juntament amb l’Institut Valencià de Cultura (Departament d’Audiovisuals i Cinematografia), els ajuntaments de les comarques de València (regidories d’ocupació, domini públic, cultura i patrimoni) i la Fundació Turismo Valencia.

L’objectiu de Film València és “oferir una eina de gestió perquè ajuntaments, professionals i productors audiovisuals la utilitzen com a pròpia i afavorir així que s’escurcen les distàncies entre tots els agents implicats en qualsevol producció audiovisual”, explica Moncho.

“Com hem dit des del principi, volem convertir les nostres comarques en un gran plató cinematogràfic per a contribuir a la creació d’una cadena de valor en la qual el territori és l’element visible i promocionat que acull la creació d’un projecte audiovisual que genera ocupació i posa en contacte a productors i professionals amb agents locals, des de tècnics d’ajuntament fins a restauradors, hotelers, etc”, assenyala la diputada de Turisme.

Plataforma viva i flexible

Film València és una plataforma viva que naix amb prop de 30 municipis ja associats com a “municipis film friendly” i amb més de 130 categories (penya-segats, magatzems, banys, barrancs, castells, dunes, fàbriques, gòtic, medieval, jueria, molins, platges, rius, torres de defensa, muralles, etc.).

A més, Film València és un “aparador extraordinari per a mostrar en les fires audiovisuals a les quals acudeix València Turisme, com Londres, Sant Sebastià, Berlín, Cannes i Los Angeles”, comenta Pilar Moncho.

Què ofereix Film València

Film València coordina una xarxa d’oficines locals i comarcals al servei de produccions audiovisuals nacionals i internacionals per a facilitar la fluïdesa dels rodatges en el seu territori.

Aquesta xarxa d’oficines o film offices ofereix una finestreta única per a totes les consultes i gestions de cada fase de la producció. Des de la cerca de localitzacions, serveis i professionals locals, fins a la tramitació dels permisos necessaris per a rodar, així com ajuda logística en cada espai de rodatge.

Les nostres comarques film-friendly ofereixen, a través de les seues oficines i de la nova plataforma web, els següents serveis personalitzats i gratuïts dirigits a facilitar el desenvolupament dels rodatges:

•        Àmplia base de dades de localitzacions públiques i privades.

•        Assessorament en la cerca de la localització del teu rodatge.

•        Intervenir amb productores, empreses i professionals del sector audiovisual.

•        Directori d’empreses i professionals del sector audiovisual local.

•        Informació sobre els tràmits i documentació.

•        Exempció de taxes per ocupació de la via pública.

•        Reserves d’espai d’aparcament sense cost.

•        Ajuda en la gestió de permisos per a rodar en localitzacions privades.

•        Assessorament per a aconseguir allotjament film-friendly.