A petició d’AVVAC, Associació d’Artistes Visuals de València, Alacant i Castelló, encapçalada pel seu representant, Rafael Tormo, s’ha produït una reunió de treball amb el diputat de Cultura, Xavier Rius. El diputat ha donat la benvinguda als representants d’AVVAC a una institució que “des d’aquesta legislatura ha estat sempre oberta a atendre les inquietuds de qualsevol col·lectiu de l’àmbit cultural que represente les diferents sensibilitats de la societat civil”. Rius ha escoltat les demandes i propostes d’un col·lectiu amb una gran complexitat i encaix, i ha manifestat la seua satisfacció per aquest primer encontre.

Per a AVVAC resultava fonamental transmetre al diputat la seua inquietud per informacions confuses, aparegudes en diversos mitjans de comunicació, al voltant de la provisió de places de directius de diferents espais de la Diputació de València. L’Associació ha volgut conèixer de primera mà els procediments i criteris per a la provisió de places de direcció dels museus adscrits a l’àrea de Cultura.

El diputat Rius ha dedicat bona part de la reunió a explicar el funcionament d’una administració complexa, regida per unes normes quant a la provisió de places de treball. “Com a administració i valedors del sistema públic, hem d’atendre escrupolosament els mecanismes legals per a la creació i provisió de places, en funció del règim general i de les directrius que marque l’àrea de personal, que és la competent en aquesta matèria”, assenyalava Rius. Quant als criteris plantejats per l’AVVAC relatius al codi de bones pràctiques, Rius ha manifestat la seua sensibilitat cap a determinades propostes, però que “evidentment no poden ser aplicades a serveis d’una administració, siguen de cultura, de carreteres o d’informàtica, que hui en dia, ni són autònoms ni tenen independència des del punt de vista jurídic ni fiscal”. Com a exemple de gestió antagònica ha posat el cas de l’IVAM, que és un institut, o el Palau de Les Arts, que és una fundació.

Cap a un establiment de relacions estables i cooperatives

Respecte a l’àmbit d’actuació i projecció de les arts plàstiques i visuals, el diputat de Cultura ha informat els representants d’AVVAC, que atenent la sensibilitat cap a les arts plàstiques i visuals, s’ha engegat una nova línia específica de projectes intermunicipals d’arts plàstiques, posada en funcionament en aquest any i que ja ha permès atendre a projectes artístics presentats per una dotzena de pobles, amb una dotació econòmica de 20.000 euros en aquesta primera convocatòria. Rius ha assenyalat també els representats d’AVVAC que els 266 pobles de la demarcació de València disposen cadascun d’una subvenció pròpia, atorgada tots els anys per part del SARC, i que s’orienta a despesa cultural genèrica, on evidentment poden tenir cabuda les arts plàstiques.

També, en la línia d’iniciar una futura col·laboració amb AVVAC, el diputat ha manifestat que aviat facilitarà un encontre de treball entre AVVAC i l’equip directiu del MuVIM per tal d’estudiar les iniciatives o projectes plantejats pel col·lectiu d’artistes contemporanis que representen.