Pep Laguarda és un referent de la música valenciana dels darrers anys. La seua recent desaparició ha fet que un bon grapat de músics decidisquen trobar-se per retre-li homenatge i reviscolar el seu llegat, de la mà de l’àrea de Cultura de la Diputació de València. El concert servirà de prèvia al festival Etnomusic, que en la seua edició 2019 començarà al mes de maig.

L’artista de Rafelbunyol que va faltar el passat agost, ens deixa un fons musical molt apreciat i reconegut per artistes de diferents estils i procedències. El seu disc Brossa d’ahir (1977) és considerat un referent ineludible del pop-rock mediterrani i una peça fonamental de la música en valencià. Fou enregistrat a l’estudi de Daevid Allen a Deià, amb la seua banda Tapineria i la col·laboració de Pau Riba, entre altres músics. Ha sigut reivindicat més tard per grups com Animal Collective o músics com David Byrne. Brossa d’ahir esdevingué amb els anys un disc de culte molt apreciat al Japó o als EUA. El seu segon disc Plexison impermeable (2012), que havia enregistrat immediatament després, va haver d’esperar tres dècades per veure la llum per diversos problemes amb les discogràfiques. Va rebre el Premi Ovidi Montllor al Millor Disc de Pop l’any 2013.

El concert, en clau festiva, organitzat amb la col·laboració del Col·lectiu Ovidi Montllor, comptarà amb les actuacions de Pau Alabajos, Jesús Barranco, Òscar Briz, Garri Campanillo, Àlvar Carpi, Las víctimas Civiles, Juanjo Clausell, Maribel Crespo, Toni de l’Hostal, Tomàs de los Santos, Cisco Fan, Josep Vicent Frechina, Maria Amparo Hurtado, Martí Llopis, Manolo Miralles, Owix, Carles Pastor, Túbal Perales, Dany Romaguera, Sigarrito, Pau Miquel Soler, Tàpera, Toix i Rafa Xambo.