La vicepresidenta de la Diputació, Maria Josep Amigó, destaca la recuperació paisatgística de la zona i l’eliminació de l’impacte visual de l’abocador

12/08/2020

L’Àrea de Medi Ambient de la Diputació de València ha actuat, a través del programa de recuperació d’espais degradats, en la zona annexa al cementeri de Jalance.

Com explica la vicepresidenta de la Diputació i responsable de l’Àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó, “les obres han eliminat un gran impacte visual des de les zones accessibles com el camp de futbol municipal amb el qual pràcticament confrontaven els residus, a uns 50 metres de la instal·lació esportiva”.

L’àrea degradada ambientalment, ara recuperada, se situa al sud del cementeri municipal de Jalance i s’accedeix a la seua plataforma superior per l’accés est al Polígon Industrial el Turó des del carrer Calvari.

La plataforma superior de la zona d’abocament d’inerts s’havia desenvolupat amb els anys sobre un barranc al sud del cementeri, en el qual s’havia anat abocant residus inerts, com ara materials de construcció, roques, enderrocs sense classificació, graves o llims. Estos abocaments havien avançat sobre el pendent del barranc cobrint-lo parcialment i generant un talús d’enderrocs de 18 metres d’altura i 23 metres de desenvolupament horitzontal, ocupant part d’un tàlveg natural.

Els treballs realitzats han sigut els següents: instal·lació d’un mur d’escullera d’uns 3 metres d’altura en la base del talús per a donar-li estabilitat i així evitar el lliscament del talús; retirada de part d’enderrocs i voluminosos; reconfiguració topogràfica del talús d’abocament per a donar-li major estabilitat passant dels 38 graus d’inclinació als 15 graus; aportació de terra vegetal per a una posterior plantació; i finalment, instal·lació del drenatge de recollida d’aigües pluvials en la part alta del talús.

El pressupost del projecte ha ascendit a 48.302,79 euros amb una inversió de la Diputació del 92,5% i de l’Ajuntament del 7,5%.