• Els materials inclouen quatre il•lustracions temàtiques i un web interactiu
  • La diputada de Normalització Lingüística, Dolors Gimeno, destaca que “comencem una línia d’elaboració de recursos en la promoció del joc de la pilota i de la nostra llengua”

10/12/2020

El Trinquet de Pelai ha acollit la presentació del projecte “Parlem de Pilota”, una carpeta amb quatre il·lustracions temàtiques: el trinquet, el carrer, tipus de jugadors i tipus de colps, que mostren la riquesa lèxica de l’esport dels valencians i valencianes. El projecte es complementa amb un web (parlemdepilota.dival.es) on les persones usuàries podran descobrir més informació dels termes.

La diputada de Normalització Lingüística, Dolors Gimeno, ha explicat que “a la Diputació ens agrada treballar de forma col·laborativa amb altres administracions i entitats cíviques per tal de promoure l’ús del valencià allà on altres no poden arribar, i encetant projectes més complexos que tenim la sort de poder portar endavant per la qualitat humana i professional, i la implicació social, també, de les persones que conformen el servei de Normalització Lingüística de la Diputació de València”.

A la presentació també han estat presents el coordinador de Pilota de la Generalitat, Sebastià Giner, el president de la Fundació de la Pilota, Pepe Cataluña, el director del Museu de la Pilota de Genovés, David Sarasol, i la cap del servei de Normalització Lingüística de la Diputació de València, Immaculada Cerdà.

Amb els materials presentats “encertem una línia d’elaboració de recursos i col·laboracions amb entitats que esperem que servisquen a ajuntaments, escoles i particulars, en la promoció del joc de la pilota i de la nostra llengua, perquè no podem concebre la identitat sense la parla, ni la parla sense el joc”, ha incidit la diputada Dolors Gimeno.

El projecte ha sigut coordinat per Àlex Blat, mentre que l’alcoià Pau Valls ha creat les il·lustracions i l’agència Sud+Sud s’ha encarregat del disseny i el web. Les definicions dels mots han sigut extretes del Vocabulari del joc de pilota de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, que també es pot descarregar des del web del projecte.

Parlem de Pilota