• La vicepresidenta Maria Josep Amigó visita la localitat de la Vall d’Albaida. En total, Terrateig ha rebut mig milió d’euros en 2020

07/04/2021

La vicepresidenta de la Diputació de València i responsable de l’àrea de Medi Ambient, Maria Josep Amigó, ha visitat la localitat de Terrateig acompanyada per l’alcaldessa del municipi, Silvia Ferrer, el primer tinent d’alcalde, Javier Pitarch i el diputat de les Corts, Jesús Pla.

La vicepresidenta Amigó s’ha interessat pels projectes que Terrateig porta endavant gràcies a l’estratègia Reacciona de l’àrea de Medi Ambient de la Diputació, entre les quals es troba una ajuda de 80.323,54 euros per a la millora del cicle integral de l’aigua; 1.881,00 euros per a certificacions energètiques en edificis públics; i 21.685,21 euros per a la gestió forestal sostenible.

Com ha explicat la vicepresidenta Maria Josep Amigó, “les ajudes Reacciona són vitals per als municipis valencians per a impulsar la posada en marxa de projectes relacionats amb l’energia, la mobilitat, la gestió de residus, la naturalesa i l’estalvi d’aigua, en definitiva per a l’educació, l’adaptació i la mitigació del canvi climàtic”.

En paraules de l’alcaldessa, Silvia Ferrer, “hem d’agraïr la visita i la implicació de la Diputació amb els pobles de menor població”

En total, del pressupost de la Diputació de València del 2020, Terrateig ha rebut 502.226,58 euros en subvencions, entre les quals s’inclouen les ajudes del SARC, del Fons de Cooperació, de material informàtic, del Pla d’Inversions, de Salut Laboral i de Medi Ambient; i a les quals cal sumar 206.473,00 euros com a entitat agrupada per al sosteniment de Serveis Socials; i de la concessió directa de 1.279,73 euros per al finançament de la quota dels serveis del Consorci Provincial de Bombers l’any 2020 per a entitats locals de menys de 20.000 habitants.