L’àrea d’Igualtat de la Diputació de València posa a la disposició dels valencians diversos autobusos gratuïts per a acudir a la Marxa Estatal contra les Violències Masclistes, que se celebrarà el pròxim 7 de novembre a Madrid i que té com a principal objectiu denunciar el maltractament contra les dones i exigir que la lluita siga una qüestió d’Estat.

La cita reivindicativa, organitzada pel Moviment Feminista, partirà a les 12:00 del Ministeri de Sanitat, situat en el Passeig del Prado, i finalitzarà en la Plaça d’Espanya.

Amb la finalitat de recolzar aquesta iniciativa i promoure la participació ciutadana, els vehicles que facilita la institució pública eixiran el mateix dia de la marxa des de diversos municipis de la província de València.

Per a açò, les persones que vulguen acudir a la trobada hauran d’inscriure’s per correu electrònic i abans del 3 de novembre en [email protected], facilitant el seu nom i cognoms, telèfon de contacte i localitat d’origen.

Actualment, la Diputació de València està treballant en la formació de professionals de diverses àrees dels ajuntaments, en els quals s’executaran diagnòstics locals i, a més, es recolzaran moviments cívics per a combatre la desigualtat entre homes i dones.

La diputada de Joventut, Esports i Igualtat, Isabel García, ha destacat que «és urgent i crucial lluitar contra la violència masclista en totes les seues formes i actes».

De la mateixa manera, ha indicat que «és responsabilitat de les institucions prevenir, protegir, assessorar i acompanyar les dones víctimes de la violència de gènere» i ha afegit que «la signatura d’un Pacte d’Estat contra les violències masclistes ha de ser prioritària per a convertir la seua lluita en un objectiu comú».

«No es concep una societat avançada i progressista sense igualtat i, per a açò, és necessari la creació de polítiques i el desenvolupament de mecanismes de lluita contra la violència masclista i de garantia d’igualtat entre homes i dones. Cal tenir en compte les desigualtats, sensibilitzar la societat i formar a professionals en aquesta matèria, així com, incloure l’educació en igualtat des de la infància», ha finalitzat García.