El MuVIM va acollir ahir la taula redona “Berit Ås i el feminisme crític” que va contar amb la participació de la vicepresidenta de la Diputació de València, Mª Josep Amigó, la comissària de l’exposició que es mostra en aquest museu, Ofelia Vila, l’artista Ana Karina, i Anaïs Menguzzato.
Mª Josep Amigó va assegurar que “evidentment les dones cada vegada estan més preparades professionalment, però aquesta realitat no es reflecteix en els òrgans de direcció del món polític i l’ascens laboral no és equiparable als dels homes. És una realitat el denominat sostre de vidre, sembla que no hi ha límits però ací estan”. Per açò, va explicar la vicepresidenta de la Diputació, “necessitem transformacions socials profundes que vagen molt més allà del món de la política, perquè encara són moltes les dones condemnades, si volen fer carrera política, a fer una doble jornada laboral fóra i dins de casa”. El fonamental per a aconseguir el canvi social és “començar amb l’educació en igualtat dels nostres xiquets i xiquetes. Fins que no aconseguim totalment que la nostra societat evolucione i eduque cap a un món no sexista, la igualtat no serà real”, va comentar la vicepresidenta.

Mª Josep Amigó va compartir amb els assistents la seua experiència: “En el meu cas personal sóc regidora del meu poble des de fa 16 anys i vaig ser mare quan ja era regidora, vaig assumir l’alcaldia del meu poble quan la meua filla tenia 6 mesos i sempre he tingut la sort de comptar amb l’ajuda i el suport de la meua parella i la meua família, però segurament hi ha moltes dones que no tenen aquesta possibilitat. Per açò, hem de treballar des de les institucions per a facilitar la conciliació real de la vida familiar, personal i laboral. Que cap dona es trobe amb la necessitat de triar entre la seua família, la maternitat i la seua vida professional”.
El missatge de Mª Josep Amigó és esperançador perquè, segons va dir, “afortunadament cada vegada són més les dones que pensem que podem fer-ho tot, conciliar la nostra vida professional i familiar i que no cal trair ni sacrificar cap de les dos”. La vicepresidenta de la Diputació de València va animar “a totes les companyes a que, malgrat aquestes situacions que encara es donen, continuem ací reivindicant el lloc que ens correspon en política i en qualsevol altre àmbit de la societat, perquè el món de la política només és un reflex del que passa en la resta de la societat”.