El diputat de Cooperació Internacional, Emili Altur, s’ha reunit amb Pedro Tzicá, l’activista pels drets humans, defensa del territori i recuperació de la memòria històrica de les comunitats de Quiché a Guatemala, amb l’objectiu de conèixer el seu treball i el fruit de les accions de diverses organitzacions valencianes en aquell país. A la trobada també han assistit el president de l’associació Periferies del Món, Rafael Mauri, i Paola Sarti, de les Brigades Internacionals per la Pau.
“És necessari conèixer i valorar el treball que les organitzacions valencianes realitzen en favor de les comunitats indígenes. En el cas de Guatemala, Pedro Tzicá, ens ha portat un testimoniatge directe de la situació i les problemàtiques a les quals s’enfronten les poblacions locals de centreamèrica”, ha explicat Emili Altur. El diputat de Cooperació Internacional s’ha interessat per les accions i estratègies que la societat civil està engegant per a defensar els seus territoris ancestrals, recuperar la memòria històrica, d’un conflicte que encara té les seues seqüeles en la societat guatemalenca, i la seua lluita per la defensa dels drets humans. Des de l’Associació Solidàritat Perifèries del Món, col·laboradors amb les associacions de Gautemala i altres països, han agraït a la Diputació el “suport directe al treball que l’organització està duent a terme, al costat de les seues sòcies, en el Departament del Quiché”.