La vicepresidenta de la Diputació de València, Mª Josep Amigó, va assistir el dissabte, 12 de març, al primer concert que ha oferit una banda de música valenciana en la Sagrada Família de Barcelona.
La vicepresidenta va acudir acompanyada pel diputat de Cultura, Xavier Rius, i el de Modernització, Ivan Martí. En l’acte estaven també presentes el conseller d’Educació, Vicent Marzà, i l’alcalde de Carcaixent, Francisco Salom.Mª Josep Amigó va felicitar als membres de la banda així com a l’alcalde de Carcaixent no solament per haver realitzat una magnífica interpretació sinó pel fet que suposa ser pioners entre les societats musicals valencianes d’obrir les portes de la Sagrada Família com ho han fet.La Lira de Carcaixent va oferir va acudir per primera vegada en la Sagrada Família de Barcelona, on no és habitual que actue una banda de música.La Lira va interpretar la “Simfonia número 3”, del compositor Ferrer Ferran, obra inspirada en Gaudí, l’artista i arquitecte de la Sagrada Família.L’obra és la mateixa amb la qual la banda de Carcaixent va guanyar en 2015 el primer premi de la secció especial del XXXIX Certamen Provincial de Bandes de Música de la Diputació de València.Aquest concert, al que han assistit al voltant de 500 persones del municipi valencià, és una gran oportunitat perquè la Lira de Carcaixent puga donar a conèixer la part de la cultura musical valenciana vinculada a les bandes.La Diputació manté una estreta relació amb les societats musicals de totes les comarques valencianes on és habitual comptar amb una tradició musical que no es dóna en cap altre lloc de la mateixa manera.