El Consorci Provincial de Bombers presta la seua ajuda a l’Associació Esportiva-Cultural Bombers de Gandia, que es destinarà a la campanya sorgida a iniciativa de la pròpia associació, en col•laboració amb el moviment ciutadà Refugiats Benvinguts Gandia.

La campanya, que pretén arreplegar material bàsic i urgent per als refugiats sirians establits en diversos camps de Grècia, es va iniciar fa dues setmanes i finalitza demà dissabte.

A través d’aquesta campanya, i gràcies a la col•laboració de la ciutadania, de empreses i algunes administracions públiques, s’ha arreplegat material de primera necessitat d’acord amb les indicacions rebudes per voluntaris que estan treballant als camps de refugiats: roba interior, sabatilles d’esport, botes de muntanya, material higiènic, motxilles portabebés, tendes de campanya, sacs de dormir i medicines.

Josep Bort, president del Consorci Provincial de Bombers, ha mostrat el suport de la institució i ha anunciat l’ajuda en una roda de premsa celebrada aquest matí en la Casa de Cultura de Gandia.

Bort ha assenyalat que a més de cooperar, “condemnem l’actitud del govern central i governs europeus davant els refugiats perquè demostra una mancança d’humanitat i sensibilitat que ens fa sentir vergonya. Tots podem ser refugiats algun dia… Pensem que aquesta campanya també valdrà per denunciar l’estat en el qual aquestes persones estan sent tractades i amuntegades en camps de “concentració”, sense drets i reclosos, la qual cosa genera molts problemes i necessitats que han de ser ateses amb urgència. No podem ignorar aquesta realitat i mirar cap a altre lloc”.

El president del Consorci ha lloat la tasca desenvolupada pels bombers i el moviment Refugiats Benvinguts Gandia. “Estan fent una feina exemplaritzant; com diu el cantant, amb accions com aquesta, estem dient que nosaltres no som d’eixe món, volem una Europa, un món diferent on els drets humans estiguen per damunt de qualsevol altre valor”, ha indicat.

En la roda de premsa, Bort ha estat acompanyat per la diputada i alcaldessa de Gandia, Diana Morant, a més d’alguns dels membres de l’equip creat per a portar avant aquesta iniciativa solidària: el cap del Parc de Bombers de Gandia, Álvaro Tur, el bomber José Juan Pastor, i Carmen Puig, membre de Refugiats Benvinguts Gandia, els qui han agraït tota l’ajuda prestada.

L’objectiu de l’Associació de Bombers i Refugiats Benvinguts Gandia és omplir un contenidor de 40 peus, en el qual caben 882 caixes que s’estan preparant amb tot el material arreplegat, en total, més de 10.000 kg.

La recollida s’ha realitzat a través de més de 20 establiments de Gandia i de la comarca, així com alguns ajuntaments de la Safor i altres comarques veïnes, i també els parcs de Bombers de Gandia i Oliva. Tot el material s’ha traslladat a l’antiga reguarda de la policia local de Gandia on s’ha classificat i empaquetat, amb l’etiquetatge corresponent, disposat per a viatjar i ser lliurat en destinació. Es carregarà un contenidor que viatjarà fins a Grècia, en concret al port de Salónica. Després, viatjarà en camió 50 quilòmetres fins a Kilkis.

Ja a Grècia serà recepcionado per voluntaris coordinats per Xarxa Alert Refugees per a distribuir-ho en els campaments on viuen actualment unes 13.000 persones en condicions insalubres i d’extrema necessitat.L’empresa Navarro i Boronad, situada en el port de Gandia, assumirà les despeses del contenidor i del seu trasllat “de porta a porta”, des de Gandia fins a la seua destinació a Grècia.

Tota la informació relativa a la campanya es publica diàriament en les xarxes socials, Twitter, Facebook i Instagram i a través de www.benvingutsrefugiatsgandia.es